نواده نیسان آبی این شکلی خواهد بود /عکس

امیرمسعود عابدین: نیسان در حال گذر از یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود در سال‌های اخیر است، اما این امر مانع از توسعه مدل‌های کلیدی برای آینده‌اش نشده است. یکی از مهم‌ترین مدل‌ها، نسل بعدی ناوارا است. با توجه به اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، انتظار می‌رود که این پیکاپ سایز متوسط ‌پلتفرم خود را با میتسوبیشی تریتون به اشتراک بگذارد. با این حال به گفته یکی از مدیران ارشد نیسان، ناوارای جدید بسیار بیشتر از یک تریتون با نشان متفاوت خواهد بود. نیسان قصد دارد تمایز معناداری را فراتر از تغییرات ظاهری معمول هدف قرار دهد. این رویکرد مشابه کاری است که فورد و فولکس واگن با رنجر و آماروک یا ایسوزو و مزدا با D-Max و BT-۵۰ انجام داده‌اند. نسل ششم میتسوبیشی تریتون که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، به یک موتور ۲٫۴ لیتری توربودیزل مجهز شده که ۲۰۱ اسب بخار قدرت در قوی‌ترین تریم خود تولید می‌کند. این موتور می‌تواند راه خود را به نیسان ناوارای بعدی باز کند و میراث قدرت دیزلی این مدل را ادامه دهد. در ادامه، احتمالا یک پیشرانه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی به ناوارا کمک کند تا با تشدید قوانین آلایندگی و معرفی جایگزین‌های سبز.. ... ادامه مطلب

تولید مدل جذاب آئودی متوقف شد /عکس

امیرمسعود عابدین: آئودی در حال حاضر در زمینه نام‌گذاری محصولاتش کمی گیج‌کننده و مبهم عمل می‌کند. در همین حین، این خودروساز آلمانی با مشکل بزرگتری، یعنی کاهش فروش دست و پنجه نرم می‌کند. در ایالات متحده، آئودی ۱۴ درصد خودروی کمتری نسبت به سال قبل فروخت. این کمپانی در همه بازارهای بزرگ نیز کاهش میزان فروش داشت و فروش جهانی آن ۱۱٫۸ درصد کاهش یافت. بنابراین این شرکت باید تغییراتی ایجاد کند. یکی از این تغییرات ممکن است حذف مدل جذاب A۷ از خط تولید باشد. متاسفانه این خودرو چهارمین مدل با فروش کم در خط تولید آئودی بود. Q۶ e-tron و R۸ و TT مدل‌های دیگری بودند که فروش کمی داشتند. در نهایت دو مدل R۸ و TT توقف تولید خوردند. علاوه‌بر میزان فروش، این مدل به دلیل دیگر تجدید نظر در طرح نام‌گذاری محصولات از بین می‌رود. تحت تغییر نام پیشنهادی، آئودی‌های با شماره زوج نشان دهنده خودروهای الکتریکی خواهند بود، بنابراین خودروهای با شماره فرد نشان دهنده خودروهای احتراقی خواهند بود. به این ترتیب، احتمالا باید انتظار این را داشته باشیم که مدل A۷ به A۶ تغییر یابد. نسخه A۷ فست‌بک نیز احتمالا به A۶ فست‌بک تغیی.. ... ادامه مطلب

پیشرانه‌های تخت بهتر هستند یا خطی؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، صرفه‌جویی در هزینه‌ها باعث می‌شود خودروسازان در طراحی و تولید خودروهای خود سراغ ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه‌ها بروند و به همین دلیل است که موتورهای چهار سیلندر خطی با ارائهٔ عملکرد و قابلیت اطمینان مناسب در پکیجی جمع‌وجور، در سراسر جهان بسیار فراگیر شده‌اند. بااین‌حال، هنوز دو شرکت یعنی سوبارو و پورشه هستند که خلاف این جریان شنا می‌کنند. درحالی‌که طی دهه‌ها، شرکت‌هایی مثل فولکس‌واگن، لانچیا، سیتروئن و حتی فراری از پیشرانه‌های تخت استفاده کرده‌اند، در حال حاضر فقط سوبارو و پورشه به این نوع موتور وفادار مانده‌اند. موتور تخت چیست؟ به‌طورکلی، در طراحی موتور خودرو سه ترکیب اصلی شامل خطی، V شکل و تخت وجود دارد. در موتورهای خطی، سیلندرها به‌صورت عمودی و در یک خط مستقیم قرار می‌گیرند و در موتورهای V شکل، سیلندرها با زاویه‌ای در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در موتورهای تخت اما سیلندرها با زاویه ۱۸۰ درجه در دو طرف میل‌لنگ جای می‌گیرند و حالتی کاملاً خوابیده دارند. موتورهای خطی به دلیل مرکز ثقل بالا، بیشترین ارتعاشات را دارند درحالی‌که موتورهای.. ... ادامه مطلب

کدام خودرو ایمن‌تر است؟ / بزرگ‌تر یا کوچک‌تر؟

به گزارش خبرآنلاین، محققان IIHS متوسط وزن خودروهای سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ را در نظر گرفته‌اند و به رقم ۴ هزار پوند (۱۸۱۴ کیلوگرم) رسیده‌اند. با افزایش ۲۲۷ کیلوگرمی وزن خودرو، اگر تصادفی بین یک شاسی‌بلند یا وانت پیکاپ و خودرویی سواری رخ دهد، میزان مرگ‌ومیر در یک میلیون خودروی سنگین‌تر یک نفر کمتر خواهد بود، آماری که اصلاً چشمگیر نیست. البته وزن اضافه خودرو می‌تواند تا حداکثر ۷ نفر فوتی بیشتر در تصادف داشته باشد. به نقل از پدال، این مطالعه همچنین فهمیده که خودروهای سواری و شاسی‌بلندهایی با وزن کمتر از ۱۸۱۴ کیلوگرم مزیت‌هایی خواهند داشت. نزدیک شدن حداکثری به وزن متوسط یاد شده می‌تواند منجر به کاهش ۱۷ نفری مرگ‌ومیر در تصادف بین دو خودروی سواری شود. درصورتی‌که تصادف بین یک شاسی‌بلند و خودروی سواری با وزن نزدیک به عدد یاد شده رخ دهد، میزان مرگ‌ومیر می‌تواند ۱۳ نفر کمتر باشد؛ اما اگر وزن خودروها از متوسط ۱۸۱۴ فراتر رود کاهش چندانی در ریسک مرگ‌ومیر سرنشینان وجود نخواهد داشت؛ بنابراین می‌توان گفت هرچقدر وزن خودرو به متوسط ۱۸۱۴ کیلوگرم نزدیک باشد بهتر است. سم مانفورت محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «چی.. ... ادامه مطلب