خداحافظی با چهره قدیمی بی‌ام‌و / تغییر اساسی در طراحی خودروهای «BMW»

به گزارش خبرآنلاین، زبان طراحی جدید که با عنوان Neue Klasse شناخته می‌شود، قرار نیست محدود به مدل‌های الکتریکی باقی بماند و طبق اعلام مدیر طراحی گروه BMW، تمام خودروهای این برند به‌زودی ظاهری جدید پیدا خواهند کرد. به نقل از زومیت، اولین خودرویی که با طراحی جدید بی‌ام‌و به بازار می‌آید، نسخه‌ی فیس‌لیفت‌شده‌ی سری ۵ خواهد بود. البته این مدل همچنان روی پلتفرم فعلی CLAR باقی می‌ماند. پس از آن، نوبت به مدل‌های محبوبی مانند X۵، سری ۲، X۲، سری ۷ و X۷ خواهد رسید. به‌گفته‌ی مدیران ارشد، این تغییرات طی مدت کوتاهی، یعنی حدود سه‌ونیم سال، کل سبد محصولات BMW را دربرمی‌گیرد. بااین حال، قرار نیست تمام خودروهای BMW شبیه یکدیگر شوند. طراحان برند تأکید کرده‌اند که هر مدل با وجود داشتن زبان طراحی مشترک، ویژگی‌ها و شخصیت منحصربه‌فرد خود را حفظ خواهد کرد تا اصالت و هویت محصولات از بین نرود. به‌نوشته‌ی Motor۱، ابتدا قرار بود زبان طراحی Neue Klasse صرفاً در خودروهای برقی به کار گرفته شود، اما BMW در تصمیم جدیدa آن را به مدل‌های بنزینی نیز گسترش داده است. حذف جلوپنجره‌ی غول‌پیکر و استفاده از خطوط ساده‌تر و.. ... ادامه مطلب

شاسی‌بلند جدید ایران خودرو / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از خودروبانک، در هفته‌های اخیر، تصویری اختصاصی از حضور یک دستگاه هونگچی HS۳ در محوطه ایران‌خودرو منتشر شده که به‌وضوح نشان می‌دهد این خودرو وارد فاز تست و ارزیابی‌های اولیه در کشور شده است. این در حالی است که پیش از این، واردات محصولات برند هونگچی به ایران صرفاً از طریق بهمن موتور صورت می‌گرفت. ورود آزمایشی هونگچی HS۳ به ایران عرضه احتمالی هونگچی HS۳ توسط ایران‌خودرو، با هدف حضور قدرتمندتر در کلاس کراس‌اوورهای لوکس و رقابت با بازیگران وارداتی، در حال بررسی است. مشخصات فنی متنوع با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی هونگچی HS۳ در سه نسخه متفاوت عرضه می‌شود: نسخه پایه با موتور ۱٫۵ لیتری توربو، ۱۶۶ اسب‌بخار قدرت و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه. نسخه قوی‌تر با موتور ۲٫۰ لیتری توربو، ۲۴۸ اسب‌بخار قدرت، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل. نسخه پلاگین هیبریدی با توان ترکیبی ۲۷۰ اسب‌بخار، گیربکس ۶ سرعته خودکار و شعاع حرکتی الکتریکی حدود ۱۱۵ کیلومتر. ابعاد این کراس‌اوور در تمامی نسخه‌ها ثابت است و شامل طول ۴۶۵۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۶۸ .. ... ادامه مطلب

شاسی بلند جدید تویوتا که از خودروهای اسپرت سریع‌تر است / عکس

به گزارش خبرآنلاین، تمام نسخه‌های آمریکایی تویوتا C-HR به‌صورت استاندارد با 2 موتور الکتریکی عرضه می‌شوند. شتاب صفرتاصد این شاسی‌بلند کوچک الکتریکی حدود ۵ ثانیه است. نسخه‌های اروپایی در 2 تیپ تک‌موتوره ۱۶۵ اسب‌بخاری و دوموتوره ۲۲۱ اسب‌بخاری عرضه می‌شوند. به نقل از دیجیاتو،‌ به نظر می‌رسد تویوتا تصمیم گرفته، پس از سال‌ها سکوت، با قدرت کامل وارد بازار خودروهای برقی شود. نسل جدید تویوتا C-HR که خودروی تمام‌برقی است، آن‌قدر سریع شتاب می‌گیرد که می‌تواند تویوتا GR86 را در گردوغبار خود محو کند. قدرت بالای تویوتا C-HR باعث جذابیت آن شده است تویوتا می‌گوید پیش از عرضه نهایی سی‌اچ‌آر، این خودرو را در مقابل رقبای کلیدی خود محک زده است؛ بنابراین خودروساز ژاپنی می‌تواند با اطمینان ادعا کند این خودرو از رقبایش برتر است. در نسخه آمریکایی که 2 موتور الکتریکی قدرتمند دارد، حداکثر راندمان ۳۳۸ اسب‌بخار را از این موتورها دریافت خواهید کرد. «دایسوکه ایدو»، مهندس ارشد تویوتا که در تولید مدل‌های C-HR و bZ مشارکت کرده است، می‌گوید افزایش قدرت جذابیت خودروها را برای مشتریان افزایش می‌دهد. به گفته او، تویوت.. ... ادامه مطلب

شورولت ۷۰ ساله با موتور ۱۰۵۰ اسب بخاری / عکس

به گزارش خبرآنلاین، شرکت فورج‌لاین در اوهایو که تولیدکننده رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده سفارشی و سبک‌وزن برای خیابان و مسابقات است، این پروژه شگفت‌انگیز را با یک کلمه توصیف کرده است: «ترسناک»! آنچه در اینجا می‌بینید، یک شورلت ۱۵۰ مدل ۱۹۵۵ دودر سدان و عضوی از خانوادهٔ پرافتخار تری فایو شورلت است (تری فایو به خودروهای شورلت در سال‌های ۱۹۵۵، ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷ شامل مدل‌های ۱۵۰، ۲۱۰، بلیر و نوماد اشاره دارد که در زمان خود انقلابی بودند و امروز در بین کلکسیونرها طرفداران زیادی دارند) است که برای مالک آن، «استیو جانسون» ساخته شده است. به نقل از پدال، این خودرو به لطف رنگ آبی مات و رینگ‌های آلیاژی سه‌تکه فورج‌لاین GA3R از سری موتوراسپرت با ترکیب رنگ مشکی براق و برنزی مات، ظاهری کاملاً مسحورکننده دارد. این رینگ‌های ۱۹ اینچی، در وسط برنزی مات و در حاشیه مشکی براق هستند و با لاستیک‌های نیتو NT05R با سایز ۲۷۵ در جلو و ۳۴۵ در عقب پوشیده شده‌اند. این رینگ‌ها به‌وضوح با سپرها و آینه‌های جانبی مشکی مات و تودوزی کابین با روکش چرم مشکی هماهنگی دارند اما هیجان اصلی زیر کاپوت نهفته است. در زیر کاپوت، ما.. ... ادامه مطلب