فیس‌لیفت بنز به سبک ایران‌خودرو / کامیون ۶۰ ساله نونوار شد / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، صحنهٔ آشنا در جاده‌های کشورمان که با رنگ نارنجی دهه‌ها است همه‌جا در کوی و برزن دیده‌ایم قرار است به‌زودی تغییر کند! منظور کامیون بنز مشهور به واگن هود است که بیش از شش دهه است توسط ایران‌خودرو دیزل بدون تغییر خاصی در طراحی و کابین در تولید است. هرچند ایران‌خودرو تاکنون چند بار سعی در به‌روزرسانی این کامیون داشته اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیدند و واگن هود فرتوت شش دهه با همان ظاهر قدیمی روی خط تولید ماند. حال اما نه‌تنها ایران‌خودرو دیزل قصد ندارد دست از سر این فسیل متحرک بردارد بلکه قصد به‌روزرسانی آن را دارد تا شاید چند دهه دیگر به دلیل آن ادامه دهد! به‌تازگی اولین تصاویر از نسخهٔ جدید کامیون بنز در کارخانه ایران‌خودرو دیزل منتشر شده که نشان از آغاز تولید آن دارد. این نسخهٔ فیس‌لیفت که احتمالاً واگن هود پلاس نام خواهد داشت، تغییرات نسبتاً بزرگی را در طراحی دماغه تجربه کرده است تا سرانجام ظاهر شصت‌ساله آن تغییر کند. در طراحی این قسمت ایران‌خودرو دیزل به‌وضوح از کامیون مرسدس بنز زتروس الهام گرفته که کامیونی آفرود برای استفاده‌های معدنی و نظا.. ... ادامه مطلب

رکوردشکنی تسلا مدل ۳ پلاس با برد استثنایی ۸۳۰ کیلومتر / عکس

امیرمسعود عابدین: شرکت تسلا، مدل ۳ پلاس را که به عنوان نسخه دیفرانسیل عقب با برد طولانی شناخته می‌شود، در چین عرضه کرده است. سفارشات این مدل اکنون از طریق فروشگاه آنلاین تسلا پذیرفته می‌شود. این مدل با برد رانندگی حداکثر ۸۳۰ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC، به طولانی‌ترین برد در میان مدل‌های تسلا تا به امروز دست یافته است. عملکرد و قیمت‌گذاری رقابتی نسخه جدید از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵٫۲ ثانیه طی می‌کند، در حالی که این زمان برای مدل استاندارد دیفرانسیل عقب ۶٫۱ ثانیه است. قیمت پایه این خودرو از ۲۶۹,۵۰۰ یوان (تقریباً ۳۷,۹۵۰ دلار آمریکا) شروع می‌شود. بر اساس اطلاعات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، مدل ۳ پلاس از یک باتری ۷۸٫۴ کیلووات ساعتی از نوع NMC که توسط LG تأمین می‌شود، استفاده می‌کند. اسناد MIIT دو برد ۸۳۰ و ۸۰۰ کیلومتری را بسته به پیکربندی، معرفی کرده است (براساس چرخه CLTC). تسلا همچنین مدل ۳ پرفورمنس تمام چرخ محرک را نیز به‌روزرسانی کرده است. برد CLTC آن اکنون به ۶۴۷ کیلومتر افزایش یافته که نسبت به ۶۲۳ کیلومتر قبلی، بهبود یافته است. قیمت پایه آن همان ۳۳۹,.. ... ادامه مطلب

فرصتی برای خرید سیتروئن با موتور مازراتی / عکس

امیرمسعود عابدین: در سال ۱۹۵۵، سیتروئن خودروی DS را معرفی کرد، یک سدان آینده‌نگرانه که رانندگی با آن حتی امروز هم یک تجربه جذاب است. این خودرو کیفیت سواری عجیبی داشت، به‌گونه‌ای که رانندگی با آن را به حرکت روی ابرها تشبیه می‌کردند. این خودرو طراحی داخلی و خارجی خیره‌کننده و نوآوری‌های فنی فراوانی داشت. نام مخفف آن به زبان فرانسوی به معنای "الهه" (déesse) بود و این نام مستعار خودرو شد. تنها چیزی که این خودرو نداشت، یک موتور قابل‌توجه بود. اما تا سال ۱۹۶۸، سیتروئن شرکت مازراتی را خریداری کرد و در آستانه تولید شاید بزرگترین گرند تورر تاریخ فرانسه قرار گرفت. امروز در وب‌سایت Bring a Trailer، یک سیتروئن SM مدل ۱۹۷۳ وجود دارد که با مجموعه‌ای از بهبودها، به خودرویی حتی بهتر برای راننده تبدیل شده است. این خودرو که توسط نابغه طراحی خودرو، روبرت آپرون (Robert Opron) طراحی شده، یک کوپه به شدت غیرعادی اما زیباست. قسمت عقب این خودرو وقتی باریک می‌شود و به پایین می‌آید و روی سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک خود می‌نشیند، شبیه هیچ چیز دیگری جز یک فضاپیمای پارک شده نیست! داستان‌های مختلفی در مورد اینکه حر.. ... ادامه مطلب

شورولت بلیزر در کنار آریسان ایران خودرو! / خودروهایی با دو مدل محرک جلو و محرک عقب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، در خودروهای سواری معمولی، دو شیوهٔ انتقال قدرت محرک جلو و محرک عقب متداول است که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد. این دو نوع سیستم انتقال نیرو کاملاً باهم متفاوت هستند و هرکدام برای خودروهای خاصی مناسب است. بااین‌حال، گاهی خودروسازان نتوانستند مناسب‌ترین شیوهٔ انتقال نیرو را برای خودروی خود انتخاب کنند و یک خودرو را هم به‌صورت محرک جلو و هم محرک عقب تولید کردند! در ادامه با این خودروها که بسیار اندک هستند آشنا خواهیم شد. تویوتا کرولا E۸۰ بیش از ۳٫۳ میلیون دستگاه از نسل پنجم تویوتا کرولا بین سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۷ تولید شد که تقریباً همگی از سیستم محرک جلو استفاده می‌کردند. بااین‌حال، در خانوادهٔ این نسل که با کد E۸۰ شناخته می‌شد، نسخه‌های محرک عقب هم وجود داشت. این خودرو در دوره‌ای توسعه یافت که انتقال از عصر خودروهای کوچک موتور طولی محرک عقب به طراحی‌های محرک جلو موتور عرضی کارآمدتر در جریان بود. تویوتا به‌جای تغییر ناگهانی از یک ترکیب به دیگری، آن‌ها را تحت نام‌های مختلف در یک خانواده آشتی داد. برای بیشتر مدل‌های خانوادهٔ E۸۰، تویوتا از س.. ... ادامه مطلب