این خودرو آمریکایی، رقیب قلدر پرادو است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، فورد اورست، شاسی‌بلند تنومند و برادر نزدیک پیکاپ رنجر که هیچ‌وقت راهی بازار آمریکا نشد حالا در قدرتمندترین نسخه‌ی تاریخ خود ظاهر شده است. این مدل که همیشه فاصله‌ی معناداری با خانواده‌ی رپتور داشت، اکنون با پیشرانه‌ی بنزینی V6 آمده تا قواعد بازی را به‌نفع خود تغییر دهد. فورد اورست ترمور بنزینی به‌صورت اختصاصی برای بازار خاورمیانه توسعه یافته است و نخستین‌بار در جشنواره‌ی بین‌المللی لیوا در ابوظبی به‌نمایش درآمد. هرچند این نسخه از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل استرالیایی دارد، اما تفاوت اصلی دقیقاً زیر کاپوت پنهان شده است؛ جایی‌که نسخه‌ی خاورمیانه به‌جای موتور دیزلی، از موتور بنزینی قدرتمند بهره می‌برد. در سینه‌ی شاسی‌بلند آفرودی فورد، موتور ۲٫۷ لیتری V6 اکوبوست قرار دارد؛ پیشرانه‌ای امتحان‌پس‌داده است که پیش‌تر در مدل‌هایی مانند فورد F-150 و رنجر استفاده شده بود. این موتور در کنار گیربکس ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک، نیرو را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند و حاصل آن، تولید ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. درمقام مقایسه، نسخه‌ی دیزلی ۳ لی.. ... ادامه مطلب

پیچی که باز نمی‌شود / جنجال تازه بی‌ام‌و / عکس

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دیجیاتو، بی ‌ام ‌و حق اختراع پیچ‌هایی با طراحی اختصاصی را ثبت کرده است. سر این پیچ‌ها از طرح لوگوی بی ‌ام ‌و الهام گرفته شده است؛ دایره‌ای که به چهار بخش تقسیم شده است، با فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های نامتقارن که باز کردن آن‌ها با ابزارهای استاندارد غیرممکن است. این یعنی برای باز کردن یک پیچ ساده، احتمالاً به ابزاری نیاز خواهید داشت که فقط در نمایندگی‌های رسمی یافت می‌شود. این طرح شامل مدل‌های مختلف تخت، گرد و سوکتی است که همگی از همان الگوی چهارقسمتی لوگوی بی ‌ام ‌و پیروی می‌کنند. در نگاه اول، استفاده از پیچ‌هایی با طرح لوگو شاید در کابین یا موتور خودرو جالب به نظر برسد، اما برای کسی که قصد تعمیر خودرو را دارد، اصلاً جذاب نیست. این طراحی یعنی پیچ‌گوشتی‌های معمولی نمی‌توانند این پیچ‌ها را باز کنند. بنابراین برای یک تعمیر جزئی، به دلیل نداشتن یک سری پیچ‌گوشتی خاص، مجبور می‌شوید به نمایندگی مراجعه کنید. جای تعجب نیست که واکنش‌ها به این طرح در فضای مجازی منفی بوده است. علاقه‌مندان به حوزه خودرو این حرکت را مانعی جدید بر سر راه حق تعمیر می‌دانند. البته کاربرا.. ... ادامه مطلب

قدرت شگفت‌انگیز کامیون جدید اسکانیا / ۱۰۰۰ اسب بخار در یک کابین لوکس

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دیجیاتو، اسکانیا R۱۰۰۰ به یک موتور دیزلی ۱۶ لیتری V۸ توربو دوقلو با قدرت شگفت‌انگیز ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز است که توسط یک سیستم بهینه‌سازی گشتاور هیبریدی پشتیبانی می‌شود. این پیشرانه، گشتاور بسیار عالی در دور موتورهای پایین، ظرفیت یدک‌کشی استثنایی و راندمان بهبودیافته را از طریق یک گیربکس ۱۴ سرعته اتوماتیک ارائه می‌دهد. سیستم‌های خنک‌کننده و ترمز تقویت‌شده، پایداری و بازدهی عالی را تضمین می‌کنند، درحالی‌که حالت‌های رانندگی تطبیق‌پذیر، عملکرد را با میزان مصرف سوخت متعادل می‌کنند. این کامیون با تأکید بر آیرودینامیک و دوام طراحی شده است. از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به کابین عریض، جلوپنجره بازطراحی‌شده با کرکره‌های هوای فعال، چراغ‌های جلو ماتریسی LED، پنل‌های جانبی برجسته و چرخ‌های آلیاژی اشاره کرد. عناصر کاربردی مانند آینه‌های گرم‌شونده با قابلیت تشخیص نقاط کور، بادگیرهای سقفی گسترده و قطعات آلومینیومی سبک، ایمنی و کارایی را بهبود می‌دهند. در داخل، R۱۰۰۰ یک کابین سطح بالا و راحت برای سفرهای طولانی ارائه می‌دهد. تودوزی چرم و آلکانتارا مرغوب، صندلی‌های گرم‌شون.. ... ادامه مطلب

بازگشت نیسان پاترول به ایران / اسطوره ژاپنی با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دیجیاتو، نیسان پاترول ۲۰۲۶ متعلق به نسل هفتم این خودرو است که با کد اتاق Y63 شناخته می‌شود. نسل هفتم نیسان پاترول تنها در ژاپن تولید می‌شود. واردات این خودرو را شرکت انرژی موتور آسیا برعهده دارد. در نسل جدید نیسان پاترول همانند تویوتا لندکروزر، دیگر خبری از موتورهای هشت سیلندر نیست. به‌جای آن، موتورهای شش سیلندر توربوشارژر و تنفس طبیعی قرار گرفته‌اند. در نسخه پرچمدار، از موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است. این پیشرانه حداکثر ۴۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. موتور شش سیلندر نسخه پایه نیسان پاترول به پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه حداکثر ۳۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. هر دو تیپ این خودرو به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مجهز هستند که قدرت و گشتاور را به چهارچرخ منتقل می‌کند. سیستم تعلیق پاترول در جلو از نوع جناغی دوبل مستقل و در عقب از نوع چنداتصالی است. نسخه‌های فول آپشن این خودرو نیز به سیستم تعلیق بادی مجهز هستند. معروف‌ترین تیپ خودرو بین اتومب.. ... ادامه مطلب