ضرر ۱۴۳ میلیارد تومانی پس از خرید خودروی لوکس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، برخلاف انتظار از خودروهای لوکس و تولید محدود که معمولا ارزش خود را حفظ می‌کنند، یک دستگاه بنتلی باکالار در حراجی اخیر ابوظبی با قیمتی بسیار پایین‌تر از نصف بهای اصلی به فروش رسید. این اتفاق سوالاتی جدی را درباره آینده ارزش‌گذاری مدل‌های بسیار خاص بازار خودرو مطرح کرده است. حراجی ابوظبی: سقوط ۱٫۱ میلیون دلاری پنجمین نمونه از تنها ۱۲ دستگاه بنتلی باکالار تولید شده، در حراجی معتبر RM Sotheby’s که در طول آخر هفته فرمول ۱ ابوظبی برگزار شد، به مزایده گذاشته شد. این خودروی مدل ۲۰۲۱ با تنها ۱,۱۳۱ کیلومتر (۷۰۳ مایل) کارکرد، قیمتی برابر با ۸۷۶,۷۸۵ دلار یافت، در حالی که قیمت اولیه آن ۲ میلیون دلار بود. این فروش، افت قیمت بنتلی را به میزان ۱,۱۲۳,۲۱۵ دلار نشان می‌دهد که یک سقوط قابل توجه است. دلایل افت قیمت بنتلی باکالار با وجود تیراژ تولید محدود ۱۲ دستگاهی که انتظار می‌رفت کلکسیونرها برای آن رقابت کنند، این بنتلی باکالار نتوانست توجه مورد انتظار را جلب کند. تحلیل‌گران بر این باورند که شباهت‌های بصری آن با مدل‌های رایج‌تر مانند نسخه GTC بنتلی ک.. ... ادامه مطلب

گران‌ترین تعویض روغن خودروها / هزینه ۳ میلیاردی برای بوگاتی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، خرید یک ابرخودرو برای بسیاری اوج یک رؤیاست اما کمتر کسی به کابوس هزینه‌های نگهداری آن فکر می‌کند. وقتی صحبت از سرویس‌های دوره‌ای به میان می‌آید، برخی از این هیولاهای مهندسی ارقامی را روی دست صاحب خود می‌گذارند که هوش از سر می‌برد. این فقط قیمت خرید نیست که سرسام‌آور است؛ گاهی یک تعویض روغن ساده می‌تواند به‌اندازهٔ یک خودروی کاملاً نو برای مالک بخورد. در دنیای ابرخودروها، روغن موتور حکم خون در رگ‌های یک قهرمان المپیک را دارد. این مایع حیاتی، قطعات پیچیده و گران‌قیمت موتور را از نابودی نجات می‌دهد؛ اما هزینهٔ این نجات چقدر است؟ در ادامه با گران‌ترین تعویض روغن‌ها آشنا می‌شویم. بوگاتی ویرون و شیرون ۲۱ هزار دلار برای تعویض روغن یک بوگاتی ویرون یا شیرون باید حدود ۲۱ هزار دلار ناقابل بپردازید! این رقم از قیمت ارزان‌ترین خودروی صفرکیلومتر در بازار آمریکا بیشتر است. دلیل این هزینه فضایی، پیچیدگی محض مهندسی موتور ۸ لیتری W۱۶ چهار توربوی آن است. این پیشرانه برای خنک ماندن به ۱۰ رادیاتور مجزا نیاز دارد. برخلاف خودروهای معمولی که یک پیچ تخلیه روغن دا.. ... ادامه مطلب

برابوس با این خودرو به ایران می‌آید /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، شرکت اسمارت (Smart) یک خودروساز آلمانی است که در سال ۱۹۹۴ با همکاری برند ساعت‌ساز سواچ سوئیس و دایملر بنز آلمان تأسیس شد. هدف اصلی این برند، تولید خودروهای شهری کوچک، سبک‌وزن و هوشمند بود. نخستین محصول اسمارت در سال ۱۹۹۸ با نام سیتی کوپه (City‑Coupé) معرفی شد که بعدها به فورتو (Fortwo) تغییر نام داد. مدل‌های دیگری مانند رودستر (Roadster) و فورفور (Forfour) نیز عرضه شدند اما نتوانستند موفقیت چشمگیری در بازار اروپا کسب کنند. پس از مدتی، سواچ از پروژه کنار رفت و مالکیت کامل به مرسدس بنز رسید. از سال ۲۰۱۹، اسمارت به‌عنوان یک شرکت مشترک (Joint Venture) میان مرسدس بنز و گروه چینی جیلی (Geely) با سهم مساوی (۵۰-۵۰) اداره می‌شود و دفتر مرکزی و کارخانه‌های جدید آن در شهر نینگبو چین قرار دارند. از سال ۲۰۲۲، نسل جدید خودروهای برقی اسمارت به بازار آسیا و اروپا رسید؛ مدل‌های Smart #۱، Smart #۳ و Smart #۵ که نام‌گذاری آن‌ها بر اساس ابعاد انجام شده است. در این میان، اسمارت ۳# بر پایه پلتفرم جیلی ساخته می‌شود و هیچ قطعه‌ای توسط بخش آلمانی تولید نمی‌گردد. ا.. ... ادامه مطلب

چرا برخی خودروها از ترمزهای سرامیکی استفاده می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از خودروبانک، در دهه اخیر، صنعت خودروسازی جهان به‌ویژه در سگمنت خودروهای سوپراسپرت و لوکس، شاهد یک دگردیسی عمیق در مهندسی سیستم‌های ایمنی بوده است. ترمزهای کربن‌سرامیک (Carbon-Ceramic Brakes) که زمانی تنها یک تکنولوژی فضایی و محدود به خودروهای فرمول یک و مسابقات لمانز محسوب می‌شدند، اکنون به لیست آپشن‌های استاندارد یا سفارشی خودروهای جاده‌ای راه یافته‌اند. مهندسی مواد و فرآیند تولید؛ کیمیای قرن بیست و یکم برای درک تفاوت بنیادین میان یک دیسک ترمز معمولی و همتای سرامیکی آن، باید به قلب ساختار مولکولی آن‌ها نگریست. ترمزهای سرامیکی برخلاف تصور عموم که آن‌ها را شکننده می‌پندارند، محصولی از ترکیب بسیار پیشرفته فیبر کربن تقویت‌شده و مواد سرامیکی خاص، عمدتاً سیلیکون‌کربید (Silicon Carbide)، هستند. فرآیند تولید این دیسک‌ها یکی از پیچیده‌ترین پروسه‌ها در صنعت قطعه‌سازی است؛ مواد اولیه باید تحت فشار بسیار بالا و در کوره‌هایی با حرارت کنترل‌شده، مراحل پخت و کریستالیزاسیون را طی کنند. استحکام در برابر تنش‌های حرارتی خروجی این فرآیند طولانی و پرهزینه، ساختاری ا.. ... ادامه مطلب