چرا برخی خودروها از ترمزهای سرامیکی استفاده می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از خودروبانک، در دهه اخیر، صنعت خودروسازی جهان به‌ویژه در سگمنت خودروهای سوپراسپرت و لوکس، شاهد یک دگردیسی عمیق در مهندسی سیستم‌های ایمنی بوده است. ترمزهای کربن‌سرامیک (Carbon-Ceramic Brakes) که زمانی تنها یک تکنولوژی فضایی و محدود به خودروهای فرمول یک و مسابقات لمانز محسوب می‌شدند، اکنون به لیست آپشن‌های استاندارد یا سفارشی خودروهای جاده‌ای راه یافته‌اند. مهندسی مواد و فرآیند تولید؛ کیمیای قرن بیست و یکم برای درک تفاوت بنیادین میان یک دیسک ترمز معمولی و همتای سرامیکی آن، باید به قلب ساختار مولکولی آن‌ها نگریست. ترمزهای سرامیکی برخلاف تصور عموم که آن‌ها را شکننده می‌پندارند، محصولی از ترکیب بسیار پیشرفته فیبر کربن تقویت‌شده و مواد سرامیکی خاص، عمدتاً سیلیکون‌کربید (Silicon Carbide)، هستند. فرآیند تولید این دیسک‌ها یکی از پیچیده‌ترین پروسه‌ها در صنعت قطعه‌سازی است؛ مواد اولیه باید تحت فشار بسیار بالا و در کوره‌هایی با حرارت کنترل‌شده، مراحل پخت و کریستالیزاسیون را طی کنند. استحکام در برابر تنش‌های حرارتی خروجی این فرآیند طولانی و پرهزینه، ساختاری ا.. ... ادامه مطلب

حل مشکل خودروی سخت‌فروش

بازار خودرو ایران هر روز رنگین‌تر و شلوغ‌تر می‌شود. مدل‌های تازه‌وارد، طراحی‌های متفاوت و نام‌های جدید مدام توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند، اما پشت این جذابیت ظاهری، یک نگرانی ثابت میان مالکان خودرو باقی می‌ماند: «اگه ماشینم سخت فروش باشه چی؟» این جمله ساده، عصاره تجربه هزاران فروشنده‌ای است که به امید انتخاب یک خودرو مطلوب، وارد بازار شده‌اند اما هنگام فروش با واقعیتی متفاوت روبه‌رو شده‌اند. بسیاری از مالکان از این می‌گویند که فروش خودرو بیش از حد طول کشیده، هر خریدار برای پایین آوردن قیمت تلاش کرده، تماس‌های متعدد فقط کنجکاوانه بوده، و توضیح دادن درباره تک‌تک جزئیات به افراد مختلف انرژی زیادی از آن‌ها گرفته است. همین چرخه فرسایشی باعث می‌شود فروش خودرو از یک کار ساده به یک دغدغه دائمی بدل شود. چه خودروهایی سخت فروش می‌روند؟ نخستین گروه خودروهایی که معمولاً با فروش سخت روبه‌رو می‌شوند، مدل‌های کم‌تیراژ و کم‌نام‌ونشان هستند؛ خودروهایی که ظاهر جذابی دارند اما به‌دلیل تعداد محدود در بازار و نبود خدمات پس‌ازفروش قابل اتکا، خریدار جدی پیدا نمی‌کنند. در چنین وضعیتی، فروشنده مدت‌ها منت.. ... ادامه مطلب

رولزرویس گوست به جادوی اسپوفک مجهز شد؛ لوکس‌ترین سدان جهان با ۷۰۶ اسب‌بخار قدرت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، بسیاری فکر می‌کنند خودرویی قدرتمند و لوکس همانند رولزرویس گوست بلک بج (Black Badge) نیازی به ارتقا ندارد؛ بااین‌حال اسپوفک (Spofec)، تیونر آلمانی، نظر دیگری دارد. این شرکت با ارائه یک کیت بدنه جدید و ارتقای فنی، رولزرویس گوست را به یک سدان فوق‌لوکس با قدرت باورنکردنی تبدیل کرده است. ظاهری خشن‌تر و آیرودینامیک‌تر اسپوفک زیرمجموعه گروه مشهور نویتک است که به‌صورت اختصاصی در زمینه تیونینگ خودروهای رولزرویس فعالیت می‌کند. این شرکت برای افزایش ابهت سدان گوست، کیت بدنه فیبرکربنی جدیدی را برای این خودرو طراحی کرده است. در نمای جلو، شاهد تعویض سپر هستیم که اکنون ورودی‌های هوای بزرگ‌تری دارد. این سپر جدید، چهره خودرو را تهاجمی‌تر کرده است. البته سپر جدید اسپوفک تنها جنبه زیبایی ندارد و باعث کاهش بلند شدن دماغه خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود. رکاب‌های جدید باعث شده‌اند خودرو کشیده‌تر و خوابیده‌تر به نظر برسد. در نمای عقب نیز اسپویلر جدیدی روی لبه صندوق قرار گرفته است. همچنین مشتریان می‌توانند از بین دو دیفیوزر با اگزوز پیدا یا پنهان، یکی را ب.. ... ادامه مطلب

خودروی جدید پلیس دبی رونمایی شد: فراری پوروسانگوئه منصوری!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، پلیس دبی که همیشه با ناوگان خودروهای لوکس و متفاوتش توجه جهانیان را جلب می‌کند، این‌بار یک گام فراتر رفته است. جدیدترین عضو این ناوگان، فراری پوروسانگوئه‌ای است که منصوری آن را با کیت کاملاً تهاجمی بازطراحی کرده و حالا با نام «پوگناتور» وارد خیابان‌ها شده است. منصوری پیش‌تر هم با تغییرات بحث‌برانگیز روی محصولات فراری سروصدا کرده بود، اما ترکیب این هیولای فیبرکربنی با لباس سبز و سفید پلیس دبی داستان دیگری است. هرچند رنگ‌بندی پوگناتور تا حدی ظاهر خشن خودرو را آرام کرده، اما امضای طراحی منصوری همچنان کاملاً مشهود است؛ امضایی که برای طرفداران فراری چندان خوشایند نیست. در نمای جلو، سپر بازطراحی‌شده با جلوپنجره‌ی بزرگ، اسپلیتر بزرگ فورج‌کربن، گلگیرهای پهن، کاپوت جدید با ورودی‌های هوای متعدد و رکاب‌های جانبی تیز، پوروسانگوئه را بیشتر شبیه سفینه فضایی کرده است. رینگ‌های مشکی با لبه‌های زرد نیز این زبان طراحی عجیب را تکمیل می‌کنند. بخش عقب پوگناتور جنجالی‌تر است. منصوری بال ثابت بزرگی روی سقف نصب کرده که انگار از دنیای دیگری آمده است و اسپویلر.. ... ادامه مطلب