
چرا باتری خودروی برقی در زمستان زود خالی میشود؟
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اسب بخار، خودروهای برقی با حذف موتور احتراقی داخلی، منبع اصلی گرمایش کابین در خودروهای سنتی را از دست دادهاند. در خودروهای بنزینی یا دیزلی، گرمای موتور از طریق رادیاتور و سیستم خنککننده به بخاری کابین منتقل میشود و این گرما تقریباً رایگان است؛ زیرا محصول جانبی احتراق سوخت است. اما در خودروهای برقی، هیچ موتور احتراقی وجود ندارد تا گرمای اضافی تولید کند؛ بنابراین برای گرمایش کابین باید از انرژی ذخیرهشده در باتری اصلی استفاده شود.
نحوه کار بخاریهای المنتی PTC رایجترین سیستم گرمایش در خودروهای برقی، بخاریهای المنتی با ضریب دمای مثبت (Positive Temperature Coefficient یا PTC) است. این بخاریها از المانهای سرامیکی یا فلزی ساخته شدهاند که با عبور جریان الکتریکی، مقاومت آنها افزایش مییابد و گرما تولید میکنند.
جریان DC باتری اصلی (معمولاً ۴۰۰ یا ۸۰۰ ولت) به اینورتر یا کنترلر بخاری ارسال میشود. المانهای PTC با مقاومت متغیر، جریان را به گرما تبدیل میکنند. ضریب دمای مثبت باعث میشود با افزایش دما، مقاومت بیشتر شود و جریان کمتر کشیده شود؛ این.. ... ادامه مطلب


