امیرمسعود عابدین: پس از عرضه فورد ماوریک لوبو (Maverick Lobo) در سال گذشته، این کمپانی آمریکایی فرمول پیکاپها را با F-۱۵۰ Lobo جدید گسترش داده است. پسوند "Lobo" که در زبان اسپانیایی به معنای گرگ است، اولین بار در کانسپت برانکو ۱۹۸۱ استفاده شد و سپس در سال ۱۹۹۷ بر روی مدل تولیدی F-۱۵۰ در بازار مکزیک ظاهر شد. در ادامه راه این نسخه، یک F-۱۵۰ Lobo جدید برای سال ۲۰۲۵ نیز عرضه شده است.
مشخصات فنی و پیشرانه
F-۱۵۰ لوبو به جای اینکه یک تریم جداگانه باشد، یک پکیج سفارشی بر روی مدل STX است. فورد این پیکاپ را منحصراً با بدنه SuperCrew و موتور ۵٫۰ لیتری V۸ به فروش میرساند. با این حال، موتور تنفس طبیعی قدرت معمول خود، یعنی ۴۰۰ اسب بخار و ۵۵۵ نیوتون متر گشتاور را حفظ میکند. برای دستیابی به موتورهای قدرتمندتر ۴۵۰ اسب بخاری EcoBoost V۶ یا موتور ۵٫۲ لیتری سوپرشارژر رپتور آر با ۷۲۰ اسب بخار قدرت، باید به سراغ سایر مدلهای این خانواده بروید. این خودرو همچنین حداکثر ظرفیت بار ۶۵۷ کیلوگرم وزن دارد و میتواند تا ۳۴۰۰ کیلوگرم را بکسل کند.
طراحی تهاجمی و ویژگیهای بصری
اساساً، Lobo یک پکیج ظاهری است که برای تهاجمیتر کردن ظاهر F-۱۵۰ طراحی شده است. این پکیج شامل یک کیت ۱۰ تکه Ground Effects، همراه با مقدار زیادی جزئیات مشکی رنگ است. ویژگیهایی مانند کاپوت Cowl، جلوپنجره متمایز و یک نوار LED دو لایه، آن را از سایر مدلها متفاوت میکند.
فورد همچنین چراغهای عقب را تغییر داده و نشانهای Lobo را اضافه کرده است. قسمت عقب همچنین برای داشتن یک ظاهر تهاجمیتر، دو اینچ کاهش ارتفاع داشته است. رینگهای ۲۲ اینچی مشکی براق، مخصوص این نسخه هستند. در نهایت این تغییرات با سر اگزوزهای دوقلو تکمیل میشوند.
قیمت و آینده نسل کنونی
فورد برای F-۱۵۰ Lobo قیمت ۵۹,۹۹۵ دلاری را تعیین کرده است. این عدد باعث میشود که این پیکاپ اسپرت ۴,۶۹۵ دلار گرانتر از نسخه STX باشد.
بعید است که این مدل آخرین خداحافظی با نسل چهاردهم باشد. با اینکه حدود پنج سال از عمر آن میگذرد، F-۱۵۰ کنونی ممکن است برای مدتی در خط تولید باقی بماند. طبق گزارشهای Automotive News و The Detroit Free Press، عرضه نسل بعدی این پیکاپ حداقل یک سال به تعویق افتاده و به اواسط سال ۲۰۲۸ موکول شده است.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۲
بدون دیدگاه