برادر بزرگتر و هیبریدی فیدلیتی با چهره‌ای عجیب در آستانه ورود به بازار چین/عکس

امیرمسعود عابدین: در اوایل سپتامبر سال جاری، جتور شانهای L۹ توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) معرفی شد. در نمای جلو، چراغ‌های جلوی تقسیم‌شده، یک نوار نور LED از نوع متصل و یک جلوپنجره تزئین شده با عناصر مثلثی نقره‌ای دیده می‌شوند. جتور شانهای L۹ که به عنوان یک SUV سایز متوسط شناخته می‌شود، دارای ابعاد ۴۸۶۲/۱۹۲۵/۱۷۸۴ میلی‌متری با فاصله بین دو محور ۲۸۵۰ میلی‌متر است. سه طرح صندلی برای این خودرو ارائه می‌شود: پنج نفره (۲+۳)، شش نفره (۲+۲+۲) و ۷ نفره (۲+۳+۲). علاوه بر این، جتور شانهای L۹ روی رینگ‌های ۱۹ اینچی (۲۳۵/۵۵ R۱۹) یا ۲۰ اینچی (۲۵۵/۴۵ R۲۰) می‌ایستد. در قسمت عقب یک مجموعه چراغ، اسپویلر سقف، چراغ ترمز نصب شده در بالا و دو خروجی اگزوز در پایین ارائه می‌شود. نوشته چینی "Shanhai L۹ C-DM" در پایین سمت راست قرار دارد. بیشتر بخوانید: ادعای خودروساز چینی دروغ از آب درآمد! /عکس ثبت سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت با دنده عقب!/عکس و فیلم بر اساس تصاویر جاسوسی، کابین خودرو دارای یک فرمان سه پره D کات، یک صفحه نمایش مستطیلی کیلومترشمار و یک نمایشگر مرکزی شناور بزرگ است. در عین حال، یک.. ... ادامه مطلب

این پیکاپ برقی را می‌توان تا بی‌نهایت راند!/ عکس

استلانتیس، شرکت مادر برندهایی چون دوج، کرایسلر و رَم، از خودرو الکتریکی جدیدی با یک ویژگی جالب‌توجه رونمایی کرد؛ پیکاپ رم‌چارجر ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ یک ژنراتور بنزینی دارد که با شارژ باتری‌ها در سفرهای طولانی، دامنه‌ی حرکتی را در عمل «نامحدود» می‌کند. نکته‌ی هوشمندانه‌ی این استراتژی، بهره‌بردن خریداران از خوبی‌های هر دو گروه خودروهای الکتریکی و بنزینی است؛ با یکبار شارژ کامل باتری، رم‌چارجر ۱۵۰۰ تا حدود ۲۳۳ کیلومتر را به‌صورت کاملاً الکتریکی طی می‌کند؛ وقتی که باتری ۱۴۸ کیلوواتی آن به نفس‌های آخر خود رسید، یک ۳٫۶ لیتری V۶ بنزینی با راه‌اندازی ژنراتور ۱۳۰ کیلوواتی، فوراً وظیفه‌ی شارژ باتری‌ها را بر عهده می‌گیرد. بنا بر اطلاعیه‌ی استلانتیس، دامنه‌ی حرکت هیبریدی در این حالت به حدود ۱۱۱۰ کیلومتر می‌رسد. از لحاظ قدرتی، رم‌چارجر جدید از دو موتور الکتریکی (یک موتور ۲۵۰ کیلوواتی در جلو و یک موتور ۲۳۸ کیلوواتی در عقب) نیرو می‌گیرد که در لحظه قادرند ۶۶۳ اسب‌بخار نیرو و ۸۳۳ نیوتون-متر گشتاور را به چرخ‌ها بفرستند. نتیجه، شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتربرساعت ۴٫۴ ثانیه‌ای، ظرفیت بار ۱۱۹۰ کیلوگرمی و توانایی کشش ۶.. ... ادامه مطلب

وانت عضلانی پژو که با کمک چین ساخته شده/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پژو لندترک وانت سایز متوسطی است که پژو برای تنوع بیشتر بخشیدن به محصولاتش روانه بازار کرد. این وانت با طراحی عضلانی محصول همکاری پژو با کمپانی چینی چانگان است. این وانت بخش عمده طراحی بدنه و کابینش را از وانت کایسین اف‌۷۰ کمپانی چانگان به ارث برده است. شگفت اینکه این ماشین در اروپا به جز اوکراین فروخته نمی‌شود و بازار اصلی آن آمریکای جنوبی و آفریقا است. بیشتر بخوانید: ساخت عجیب‌ترین کشتی جهان با هزینه نیم‌ میلیارد دلاری/ قلمرویی برای حکمرانی هوش مصنوعی/ عکس شفق قطبی تماشایی‌تر شد/ زیبایی مسحورکننده آسمان/ عکس هواپیمای مسافربری عظیم‌الجثه دیوار صوتی را می‌شکند!/ عکس لندترک به صورت رسمی در سال ۲۰۲۰ توسط پژو معرفی شد. ماشینی که بر اساس ادعای کمپانی سازنده برای اطمینان از قابلیت‌های آف‌رود، دوام و کارایی ماشین بیش از ۲ میلیون کیلومتر آزمایش را پشت سر گذاشته است. وانت پژو به صورت تک‌کابین، دو کابین و با موتورهای دیزل و بنزینی متنوع به بازار عرضه شد. لندترک از قدرت یدک کشیدن ۳ و نیم تن برخوردار است و بسته به نوع موتور تا بیش از یک تن بار حمل می‌کند. مد.. ... ادامه مطلب

خودرویی که پاکستانی‌ها به جای پراید سوار می‌شوند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش وبسایت economy.pk خودروی سوزوکی آلتو، پرفروش‌ترین خودروی پاکستان است؛ سوزوکی آلتو یک خودروی kei است که از سال ۱۹۷۹ توسط سوزوکی تولید می شود. خودرو kei یک رده ژاپنی جهت معرفی خودروهای سایز کوچک با قدرت موتور پایین و مصرف سوخت کم است؛ این اصطلاح معادل اصطلاح خودرو شهری در اروپا و خودرو کامپکت در آمریکای شمالی است. توجه به این قبیل خودروها بعد از جنگ جهانی دوم افزایش یافت. این مدل که در حال حاضر در نسل نهم خود قرار دارد، اولین بار در سال ۱۹۷۹ معرفی شد و در بسیاری از کشورهای جهان ساخته شده‌است. آلتو به عنوان یک وسیله نقلیه تجاری مشتق از Fronte ابداع شد، اما با گذشت زمان پلاک Alto محبوبیت پیدا کرد و در سال ۱۹۸۸ به طور کامل جایگزین نام Fronte شد. نشان آلتو اغلب بر روی خودروهای مختلف در ژاپن و در بازارهای صادراتی استفاده شده‌است، جایی که خودروی شهری محسوب می‌شود. نسل هشتم سوزوکی آلتو از سال ۲۰۱۴ در بازار خودرو حضور دارد؛ اکنون نهمین نسل از این کِی کار (کلاس خودروهای بسیار کوچک ژاپن) با تغییراتی در طراحی ظاهری و به همراه فناوری هیبرید خفیف در پیشران.. ... ادامه مطلب