رونمایی رسمی از اولین خودروی ساخت شیائومی/ عکس

خودرو برقی شیائومی یک سدان با نام SU7 است و انتظار می‌رود که به‌طور مشترک با گوشی‌های محبوب این شرکت، از سیستم عامل HyperOS بهره ببرد. غول چینی اخیراً همچنین از لوگو رسمی این سیستم عامل رونمایی کرده بود. SU7 که مخفف Speed Ultra است، براساس پیکربندی تک موتوره یا دو موتوره خود از باتری‌های Contemporary Amperex Technology Co و BYD بهره می‌برد که رهبران حوزه باتری چین هستند. بیشتر بخوانید: بازگشت قدرتمند برند قدیمی تلفن همراه با گوشی‌های جدید البته چینی‌ها زمانی از خودرو برقی خود رونمایی کرده‌اند که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان با مازاد ظرفیت و کاهش تقاضا روبرو شده است. با این حال، «لی جون»، مدیرعامل شیائومی، در رویداد معرفی SU7 گفت: «با تلاش زیاد طی 15 تا 20 سال آینده، ما به یکی از 5 خودروساز برتر جهان تبدیل می‌شویم که قصد دارد صنعت خودروی چین را به‌طور کلی ارتقاء دهد.» از دیگر مشخصات شیائومی SU7 می‌توان به طول 4997 میلی‌متری، عرض 1693 متری و ارتفاع 1440/1455 میلی متر و فاصله بین دو محور 3000 میلی متر اشاره کرد. همچنین این خودرو با باتری در ظرفیت‌های 73.6 کیلووات ساعت و 101 کیلووات سا.. ... ادامه مطلب

چینی‌ها در خودروسازی روی دست تسلا زدند!

به‌گزارش رویترز، شرکت BYD، غول خودروهای برقی چینی، اعلام کرد مجوز آزمایش مشروط برای رانندگی خودکار سطح ۳ را در جاده‌های پرسرعت دریافت کرده است. بیشتر بخوانید: این شاسی بلند نظر شما را نسبت به چینی‌ها عوض می‌کند/ عکس فناوری خودران چندین سطح دارد و درحال‌حاضر اکثر شرکت‌ها مشغول استفاده از سطح ۲ هستند. در پایین‌ترین سطح (سطح یک) وسیله‌ی نقلیه یک واحد سیستم خودکار برای کمک به راننده دارد و راننده‌ی انسانی اجزای رانندگی را کنترل می‌کند. سطح ۲ به‌معنای سیستم‌های پیشرفته‌ی کمک‌راننده یا ADAS است. خودرو می‌تواند هم فرمان و هم شتاب یا کاهش سرعت را کنترل کند. در سطح ۲ که اکنون خودروهای تسلا در این سطح هستند، به انسان هوشیار روی صندلی خودرو برای دراختیار گرفتن کنترل خودرو نیاز است. وسایل نقلیه‌ی سطح ۳ قابلیت «تشخیص محیط» دارند و می‌توانند تصمیماتی مانند سبقت از خودرو بگیرند؛ اما آن‌ها هنوز به راننده‌ی هوشیار و آماده‌ی کنترل نیاز دارند. این همان سطحی است که BYD مجوز آن را در چین گرفته است. تفاوت اصلی بین سطح ۳ و سطح ۴ مداخله‌ی وسایل نقلیه درصورت بروز مشکل یا نقص سیستم است. خودروهای سطح ۴ معمو.. ... ادامه مطلب

یک بروزرسانی جذاب در خودروهای تسلا!

تسلا برای طراحی نسل بعدی تراشه‌های فناوری خودران یا FSD خود از سال ۲۰۲۴ به فرایند پیشرفته‌ی ۳ نانومتری (N3P) شرکت TSMC روی می‌آورد. این مشارکت استراتژیک ضمن افزایش درآمدهای بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان، خودروهای آینده‌ی تسلا را به پیشرفته‌ترین‌های صنعت خودرو تبدیل می‌کند. بیشتر بخوانید: فرار از دست این ماشین پلیس آلمانی غیرممکن است/ عکس تراشه‌های ۳ نانومتری N3P تراشه‌ساز تایوانی که قرار است سال آینده‌ی میلادی وارد تولید انبوه شوند، افزایش کلی عملکرد تا ۵ درصد و کاهش مصرف انرژی بین ۵ تا ۱۰ درصد و افزایش ۱٫۰۴ برابری تراکم ترانزیستورها درمقایسه‌با فناوری ۳ نانومتری N3E قبلی را نوید می‌دهد. TSMC ادعا می‌کند که فناوری N3P این شرکت در سه معیار اصلی کارایی و مصرف انرژی و مساحت (PPA) از فرایند 18A اینتل برتر است. بااین‌حال، این اولین همکاری تسلا و TSMC نیست؛ زیرا پیش‌تر تراشه‌های دیگر این خودروساز مانند Dojo D1 با فناوری ۷ نانومتری و HW 4.0 با فناوری ۵ نانومتری نیز از فناوری‌های TSMC استفاده کرده‌اند. انتظار می‌رود که مشارکت تسلا در فناوری ۳ نانومتری جدید TSMC، آن را به هفتمین مشتری بزرگ این .. ... ادامه مطلب