به گزارش خبرآنلاین، گوتلیب دایملر در سال ۱۸۸۵ میلادی، «رایتواگن» را ساخت که بهعنوان اولین موتورسیکلت واقعی جهان شناخته میشود. این دوچرخ چوبی با یک موتور احتراق داخلی تکسیلندر کار میکرد. اما دایملر به همین اکتفا نکرد و یک دهه بعد، در سال ۱۸۹۶، همان فناوری موتور را برای ساخت اولین کامیون جهان بهکار برد.
این کامیون، که پیشگام وانتهای مدرن بود، در ابتدا شبیه یک گاری اسبکش با موتور به نظر میرسید. موتور دوسیار «ققنوس» (Phoenix) با توان ۴ اسب بخار در عقب خودرو قرار داشت و نیروی آن از طریق تسمه به محور عقب منتقل میشد. دایملر برای اثبات قابلیتهای این کامیون، آن را در یک کارخانه آجرپزی مورد آزمایش قرار داد.
تکامل اولیه کامیونهای دایملر و ورود به بازار جهانی به نقل از گجتنیوز، کامیونهای اولیه دایملر بهسرعت از ماشینهایی آزمایشی به ابزارهای کاری عملی تبدیل شدند. در سال ۱۸۹۸، دایملر و مایباخ موتور را از عقب به زیر صندلی راننده منتقل کردند و سپس آن را در جلوی خودرو قرار دادند که این چیدمان، همراه با گیربکس چهارسرعته و شفت طولی، پایه و اساس کامیونهای مدرن را تشکیل داد. دایملر همچنین.. ...
ادامه مطلب