پژو ۲۰۷ جدید در راه است /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، از مجموع مصاحبه‌های مدیران ایران خودرو طی ماه‌های اخیر، می‌توان به دو خط مشی اصلی رسید. در راس برنامه‌ها، ظاهرا واردات خودروهای چینی و مونتاژ قطعات به صورت CKD دیده می‌شود که طبیعتا به ساده‌ترین شکل، بیشترین سود را نصیب ایران خودرو می‌کند. دیگر مورد، تغییر چهره‌ی مدل‌های قدیمی مثل ۲۰۷ و تارا است که نوید ادامه‌ی تولید با پیشرانه‌های پرمصرف قدیمی را می‌دهد. البته فناوری هیبرید برای تارا نیز مطرح شده که بعید است تا انتهای سال ۱۴۰۴ عملیاتی شود. برای پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت، هنوز تصویر رسمی یا اطلاعات فنی منتشر نشده و عکس‌های فوق ساخته‌ی هوش مصنوعی است. انتظار می‌رود تغییرات شامل طراحی جدید چراغ‌ها، جلوپنجره، داشبورد و نصب نمایشگر لمسی باشد. شایعاتی مبنی بر نصب گیربکس دبل کلاچ نیز شنیده می‌شود که هماهنگی آن با دیگر اجزا، پروژه‌ای سنگین برای مهندسان ایران خودرو خواهد بود. ۲۲۷۳۲۲ ... ادامه مطلب

شاسی‌بلند کوپه چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، شاسی‌بلند کوپه در اصل یک شاسی‌بلند سنتی است که به‌جای طراحی جعبه‌ای عقب، از خط سقف شیب‌دار به سبک کوپه بهره می‌برد. این نوع خودروها جایگاه ویژه‌ای در بخش‌هایی از بازار شاسی‌بلندها پیدا کرده‌اند و با ظاهری اسپرت‌تر، برای برخی مشتریان جذاب‌تر از شاسی‌بلندهای سنتی با طراحی جعبه‌ای هستند. چندین خودروساز شاسی‌بلندهای کوپه را تولید می‌کنند که اغلب در کنار مدل‌های سنتی شاسی‌بلند خود، روی همان خطوط تولید ساخته می‌شوند. شاسی‌بلندهای کوپه ترکیبی از قامت بلند شاسی‌بلندها و خط سقف فست‌بک را ارائه می‌دهند که هرچند ظاهر جذاب‌تری را به دنبال دارد اما می‌تواند فضای سر سرنشینان عقب و ظرفیت بار را کاهش دهد. بااین‌وجود، خریداران این خودروها ظاهراً حاضرند این محدودیت‌ها را بپذیرند و زیبایی را بر عملکرد کاربردی ترجیح می‌دهند. برخی ممکن است ادعا کنند که پونتیاک آزتک که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد، با طراحی خمیده بخش عقبی، جرقه شکل‌گیری شاسی‌بلند کوپه را زد اما این سبک طراحی رسماً با معرفی ب‌ام‌و X۶ در سال ۲۰۰۸ آغاز شد. X۶ که نسخه فست‌بک شاسی‌بلند X۵ بود، جنبش شاسی‌بلن.. ... ادامه مطلب

خودروی ژاپنی ارزان‌تر از دنا پلاس! /عکس

امیرمسعود عابدین: انتظارها به سر رسید و دایهاتسو موو (Daihatsu Move) بالاخره بازگشت. پس از یک وقفه دو ساله ناشی از رسوایی ایمنی که صنعت خودروسازی ژاپن را در سال ۲۰۲۳ تکان داد، دایهاتسو با نسل کاملاً جدیدی از خودروی شهری دیرینه خود، به بازی کِی کار (kei car) بازگشته است. دایهاتسو از زمان عرضه مدل اصلی موو در سال ۱۹۹۵، بیش از ۳٫۴ میلیون دستگاه فروخته است. کِی کار یک نوع خودروی بسیار کوچک و مقرون‌به‌صرفه ژاپنی است که برای استفاده در شهر طراحی شده و در ژاپن دسته‌بندی قانونی ویژه‌ای دارد. این نوع خودروها از سال ۱۹۴۹ به‌عنوان راهی برای تشویق مردم به داشتن خودرو شخصی در دوران پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفتند. نسل هفتم موو، طراحی تازه، درهای کشویی عقب و پلتفرمی مدرن‌تر را به نمایش می‌گذارد که نشان‌دهنده دوری کامل از گذشته است. از نظر اندازه، جدیدترین نسخه موو به حد مجاز طول ۳,۳۹۵ میلی‌متر (۱۳۳.۷ اینچ) برای خودروهای کِی کار پایبند است، در حالی که فاصله محوری کمی کشیده‌تر از ۲,۴۶۰ میلی‌متر (۹۶.۹ اینچ) به دست آورده است. درهای کشویی، یک تفاوت بزرگ یکی از قابل توجه‌ترین ارتقاءها، اضافه شدن درهای.. ... ادامه مطلب

کامیون ۶۶ ساله بنز در ایران سوژه رسانه‌های جهانی شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، وب‌سایت آمریکایی theautopian طی مطلبی به کامیون‌های قدیمی بنز پرداخته که همچنان در ایران تولید می‌شوند. در ادامه می‌توانید برگردان فارسی این مطلب را بخوانید. اگر این کامیون را در جاده‌ها ببینید، احتمالاً فکر می‌کنید که یک خودروی کلاسیک قدیمی است. سبک طراحی و ابعاد آن، با ظاهری عجیب که در خودروهای دوره پساجنگ رایج بود، کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد. شاید با شنیدن این‌که این کامیونی کاملاً نو است و می‌توانید فردا آن را خریداری کنید، شگفت‌زده شوید. این کامیون مرسدس بنز که اولین بار در سال ۱۹۵۹ از خط تولید خارج شد، هنوز هم تولید می‌شود و احتمالاً قدیمی‌ترین خودروی نو در جهان است! منظورم مرسدس بنز افسانه‌ای کورزهاوبر (Kurzhauber به آلمانی به معنای کاپوت کوتاه) است. این کامیون هرگز در آمریکا عرضه نشد و دهه‌ها پیش از جاده‌های غربی ناپدید شد اما در خاورمیانه، این کامیون‌ها هنوز به‌طور منظم توسط نمایندگی‌ها به فروش می‌رسند. تاریخچهٔ کامیون‌های کورزهاوبر تولید کورزهاوبر با مدل L ۳۳۷ در سال ۱۹۵۹ آغاز شد. این کامیون ابتدا در آلمان ساخته شد. شکل منحصربه‌.. ... ادامه مطلب