زمان خداحافظی با ماکسیما فرا رسید؟ / سرنوشت مبهم خودروی محبوب نیسان / عکس

امیرمسعود عابدین: نیسان ماکسیما در سال ۲۰۲۴، پس از یک دوره تولید چشمگیر ۴۲ ساله، بی‌سر و صدا از خط تولید کنار رفت. این سدان وفادار پیش از تغییر برند داتسون-نیسان در سال ۱۹۸۱ وجود داشت و در طول دهه ۱۹۹۰ تکامل یافت و به یک نماد در دنیای سدان‌های اسپرت تبدیل شد، به‌گونه‌ای که در فیلم سریع و خشن سال ۲۰۰۱ نیز نقش داشت. اما جذابیت ماکسیما در طول دهه ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ با بزرگتر شدن آن کمرنگ شد. پس از توقف تولید، نیسان در را برای احیای برقی ماکسیما باز گذاشت. سخنگوی نیسان به Motor۱ گفت: "برای اخبار آینده نیسان ماکسیما منتظر باشید. این نقل قول همراه با خبری منتشر شد که دو خودروی برقی جدید، اواخر این دهه در کارخانه نیسان در میسیسیپی ساخته خواهند شد؛ البته اخیراً ساخت آن دو خودروی برقی لغو شده و وضعیت مالی فعلی نیسان خطرناک توصیف می‌شود. ما هنوز آماده بستن پرونده ماکسیما نیستیم. متغیرهای زیادی در بازی وجود دارند که نمی‌گذارند تصمیم قطعی بگیریم. برخی خودروسازان سدان‌ها و حتی خودروهای اسپرت نمادین را تبدیل به کراس‌اوورهایی با ارتفاع بالا کرده‌اند، اما در حال حاضر، ما همچنان فکر می‌کنیم که ماکسیما یک.. ... ادامه مطلب

سازنده تانک چینی بازار ایران، رقیب جدی فراری شد/ عکس

امیرمسعود عابدین: چین در حال تسلط بر عرصه خودروهای برقی است، اما هنوز موتورهای احتراق داخلی را رها نکرده است. گریت وال موتورز (GWM) اخیراً از یک موتور ۴.۰ لیتری V۸ بنزینی توئین توربو برای خودروهای رده بالا رونمایی کرده و در حال توسعه یک موتور دیزلی ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری است. در رأس خط تولید این شرکت، یک ابرخودرو قرار خواهد گرفت که GWM ادعا می‌کند طی پنج سال گذشته در حال توسعه آن بوده است. اگرچه این شرکت در دنیای خودروهای اسپرت تقریباً ناشناخته است، اما ظاهراً فراری را هدف قرار داده است. در مصاحبه‌ای که در پلتفرم شبکه‌های اجتماعی چینی Weibo منتشر شد، مدیر ارشد فناوری این خودروساز با جسارت ادعا کرد که این خودروی اسپرت مرموز بهتر از یک فراری خواهد بود. یک مدل با قدرت بالا، انحراف بزرگی برای شرکتی خواهد بود که بیشتر به خاطر پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهایش شناخته می‌شود. گریت وال موتور در بازار ایران با خودروهایی مانند هاوال و تانک ۳۰۰ و ۵۰۰ حضور دارد. گریت وال موتورز یک متخصص نوربرگ رینگ را به چین آورده تا اطلاعاتی در مورد پیست چالش‌برانگیز آلمانی ارائه دهد. با این حال، توسعه بدون مشکل نبوده اس.. ... ادامه مطلب

لندکروز چینی به تهران رسید / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اسب بخار، محدودیت ارزی تعیین شده متأسفانه مانع از واردات مدل‌های جذاب از برندهای غیر چینی برای بازار ایران شده است؛ اما چینی‌ها غول‌پیکر به دلیل ارزان‌تر بودنشان در دنیا، همچنان می‌توانند به خیابان‌های کشور پا بگذارند و به فروش برسند. گریت‌وال تانک ۵۰۰ نیز از جمله این خودروهاست. تانک ۵۰۰ به‌زودی قرار است برای حضور در سامانه جانبازان، به کشورمان راه پیدا کند. طراحی ظاهری طراحی بدنه تانک ۵۰۰ HEV به وضوح، با الهام از شاسی بلند های فول سایز و بزرگ آمریکایی انجام شده است و الگوبرداری های زیادی را در خطوط بدنه این خودرو می بینیم. البته علاوه بر خودروهای آمریکایی می توان شباهت های زیادی با شاسی بلندهای تویوتا در این خودرو دید، اما در کل، طراحی این خودرو را می توان الهامی از طراحی خودروهایی مثل شورلت سابربن، فورد اکسپدیشن و جیپ گرند چروکی لانگ در این خودرو دید. در نمای جلو یک جلوپنجره بزرگ با رنگ متالیک دیده می شود که در وسط آن نشان T بزرگ یعنی همان نشان تانک را در وسط آن می بینیم. طراحی سپر و چراغ ها به سبک طراحی هایی است که قبل تر در دیگر خودروهای .. ... ادامه مطلب

ادعای عجیب نوه بنیان‌گذار تویوتا

به گزارش خبرآنلاین، آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره، مدیر عامل اسبق و نوه‌ی بنیانگذار شرکت تویوتا موتور، بار دیگر در مصاحبه‌ای به انتقاد از تمرکز صرف بر روی خودروهای تمام برقی پرداخت و بر استراتژی اختصاصی تویوتا برای کاهش کربن یعنی توسعه خودروهای هیبریدی تاکید کرد و نکات بسیار مهمی را در رابطه با این مسیر عنوان کرد. به نقل از گجت‌نیوز، تویودا در اظهارات اخیر خود بیان کرد که با توجه به وابستگی عمده ژاپن به تولید برق حرارتی، از منظر انتشار دی‌ اکسید کربن، ۲۷ میلیون خودروی هیبریدی تولید شده توسط تویوتا، اثری معادل با ۹ میلیون خودروی تمام برقی موجود در بازار دارند. او تاکید کرد که تمرکز اصلی تویوتا بر روی چگونگی کاهش انتشار کربن بوده، هست و تغییر نخواهد کرد. اگرچه تویوتا روند الکتریکی‌ سازی خود را به خصوص در بازار چین تسریع بخشیده است، اما دیدگاه آکیو تویودا ثابت مانده است. او معتقد است تویوتا باید همچنان به مسیر فناوری متنوع خود پایبند بماند که علاوه بر خودروهای تمام الکتریکی، شامل خودروهای هیبریدی و پیل سوختی هیدروژنی نیز می‌شود. رئیس هیئت مدیره تویوتا سال گذشته نیز هشدار داده بود که گذا.. ... ادامه مطلب