ضد یخ سبز یا قرمز، کدام‌ بهتر است؟

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پدال، انتخاب ضد یخ مناسب، چه ضد یخ سبز یا قرمز، برای عملکرد بهینه خودرو و افزایش طول عمر موتور ضروری است. در این مقاله، به بررسی ترکیب شیمیایی ضد یخ، تفاوت‌های ضد یخ سبز و قرمز و راهنمای انتخاب مناسب‌ترین نوع برای خودرو می‌پردازیم. ضد یخ سبز یا قرمز معمولاً بر پایه اتیلن گلیکول یا پروپیلن گلیکول تولید می‌شود. اتیلن گلیکول رایج‌تر است و به دلیل قیمت مناسب و عملکرد قوی در تنظیم دما، در اکثر ضد یخ‌ها استفاده می‌شود. پروپیلن گلیکول، اگرچه گران‌تر است اما به دلیل سمیت کمتر برای خودروهایی که نیاز به گزینه‌های سازگار با محیط‌زیست دارند، مناسب است. علاوه بر پایه گلیکول، ضد یخ‌ها حاوی افزودنی‌هایی مانند بازدارنده‌های خوردگی (مانند سیلیکات، فسفات یا اسیدهای آلی) و بافرهای PH هستند که از تخریب قطعات فلزی و پلاستیکی سیستم خنک‌کننده جلوگیری می‌کنند. رنگ ضد یخ سبز یا قرمز به افزودنی‌ها و فناوری به‌کاررفته در آن بستگی دارد و به شناسایی نوع و کاربرد آن کمک می‌کند. تفاوت‌های ضد یخ سبز و قرمز برای انتخاب بین ضد یخ سبز یا قرمز، باید تفاوت‌های کلیدی آن‌ها را در ترکیب شیمی.. ... ادامه مطلب

موتورسیکلت قدرتمند ۲۰۲۶ سوزوکی رونمایی شد /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، سوزوکی هایابوسا بی‌تردید یکی از نام‌های افسانه‌ای دنیای موتورسیکلت به‌شمار می‌رود. از نخستین حضورش در سال ۱۹۹۹، بلافاصله عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت تولیدی جهان را به دست آورد و روی پیست به سرعت ۳۱۲ کیلومتربرساعت رسید. نام «هایابوسا» در ژاپنی به معنای شاهین تیزپر است؛ پرنده‌ای که سریع‌ترین موجود زنده شناخته می‌شود. همین جایگاه باعث شده طراحی کلی این موتورسیکلت طی سال‌ها تغییر چندانی نکند، چون فلسفه‌ی سوزوکی ساده بوده: «چیزی که درست کار می‌کند را تغییر نده.» Suzuki هر از گاهی نسخه‌های تازه‌ای برای حفظ جذابیت معرفی می‌شود. ژاپنی‌ها مدل ۲۰۲۶ هایابوسا را رونمایی کردند. از نظر فنی تفاوتی با نسخه‌ی فعلی ندارد و تنها تغییر، ارائه‌ی ترکیب‌های رنگی جدید در نسخه‌ی استاندارد و نسخه‌ی ویژه است. هر دو مدل از همان ساختار مکانیکی شناخته‌شده بهره می‌برند؛ فریم آلومینیومی دوقلو، سیستم تعلیق قابل‌تنظیم KYB در جلو و عقب و پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی ۱۳۴۰ سی‌سی همراه با نسخه‌ی به‌روزشده از سیستم Suzuki Intelligent Ride System (SIRS). Suzuki مدل استاندارد .. ... ادامه مطلب

رازی که ۳۰ سال پنهان ماند / داستان اولین خودروی هیبریدی هیوندای

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پدال، بسیاری سوناتا هیبریدی را سرآغاز حرکت هیوندای به سمت خودروهای سبز می‌دانند اما تاریخچه هیبریدی هیوندای بسیار قدیمی‌تر و جذاب‌تر از آن است که تصور می‌کنید. این شرکت سفر خود را در دنیای هیبریدها حدود ۳۰ سال پیش، در سال ۱۹۹۵ با یک خودروی مفهومی و عجیب به نام FGV-1 آغاز کرد. داستان از اولین نمایشگاه خودرو سئول در سال ۱۹۹۵ شروع شد، جایی که هیوندای از کانسپت FGV-1 (مخفف Future Green Vehicle-1 یا اولین خودروی سبز آینده) پرده‌برداری کرد. این خودرو که بر پایه هیوندای اکسنت ساخته شده بود، قرار نبود به تولید انبوه برسد بلکه نمایشی قدرتمند از سوی هیوندای بود که قصد خود را برای تبدیل شدن به یک پیشگام در فناوری هیبریدی به جهان اعلام می‌کرد. نکته شگفت‌انگیز درباره FGV-1، ساختار فنی نامتعارف آن بود. این خودرو در عمل یک خودروی برقی بود که تمام نیروی حرکتی خود را از موتور الکتریکی دریافت می‌کرد. در این میان، یک پیشرانهٔ درون‌سوز کوچک صرفاً نقش ژنراتور را برای شارژ باتری‌ها ایفا می‌کرد و هیچ ارتباط مستقیمی با چرخ‌ها نداشت. این ساختار که امروزه به آن هیبرید بردافزا می‌.. ... ادامه مطلب

محصول جدید لامبورگینی یک قایق بسیار پرسرعت است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، لامبورگینی این‌بار به‌جای ابرخودرو، سراغ دنیای دریا رفته و محصولی معرفی کرده است که از همان ابتدا نگاه‌ها را خیره می‌کند: قایق فوق‌سریع Tecnomar for Lamborghini 101FT. این یات ۱۰۱ فوتی دقیقاً همان چیزی است که از ترکیب طراحی تهاجمی لامبورگینی و فناوری ساخت قایق انتظار دارید؛ ترکیبی از سرعت، قدرت و طراحی آینده‌نگر. لامبورگینی در دهه‌ی ۱۹۸۰ تجربه‌ی ساخت موتورهای قایق V12 را داشت، اما همکاری جدید با برند Tecnor کاملاً متفاوت است. این پروژه بیشتر تمرین طراحی درنظر گرفته می‌شود که زبان بصری خودروهای سوپراسپرت لامبورگینی را به ابعاد یات عظیم منتقل می‌کند. نتیجه قایقی است با خطوط تیز و زاویه‌دار که محصولات جاده‌ای این برند ایتالیایی را به‌یادمان می‌اندازد. به‌نوشته‌ی Caranddriver، قایق لامبورگینی، هیولاهایی واقعی در دل خود دارد: سه موتور MTU 16V 2000 M96L دیزلی، هرکدام با حجم ۳۵٫۷ لیتر، ۲۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و دور موتور نهایی ۲۴۵۰ rpm. این ترکیب باعث می‌شود قایق به سرعت نهایی ۸۴ کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک یات بزرگ عالی است. نسخه‌ی ماکت ق.. ... ادامه مطلب